Home

Piše: Irena Fluks

 

Početkom leta sam, zabave radi, ponovo uzela da pogledam prvih par epizoda serije „Mighty Morphin’ Power Rangers“. To je na neki način serija moje mladosti, svi bismo u 18:30 bili ispred televizora, odgledali po jednu epizodu i onda u sedam sati izašli napolje i međusobno se tukli (onako kako smo videli u seriji). Zapanjilo me je na šta sam se ‘primala’ kao mala i kako je ovakva jednostavna dramaturška stuktura i večito ponavljanje meni bilo dovoljno za zabavu. Ako nikada niste gledali, priča govori o tinejdžerima, koji pored standardnih problema u srednjoj školi (zaljubljivanje u nedostižnu/og, odmeravanje snage sa školskim siledžijom, i slično) zapadnu u situaciju u kojoj je svet u opasnosti i samo ga oni mogu spasiti. Oni su prvo skeptični, ali na kraju oblače lasteks odela jarkih boja i obračunavaju se sa ljigavim i ogromnim zlikovcima.

Ovog leta sam pogledala i film „The Amazing Spider-Man“ i iako je predlog urednika bio da se u rubrici Blokbaster Recenzija piše o novom Betmenu, ja sam morala da se posvetim ovom drugom strip junaku. Zašto?

Film „The Amazing Spider-Man“ govori o srednjoškolcima, koji se suočavaju sa svakodnevnim problemima – zaljubljivanje u nedostižnu/og, odmeravanje snage sa školskim siledžijom, i slično. Potom, sasvim iznenada, jedan od njih zapadne u situaciju u kojoj je ceo svet u opasnosti i samo ga on može spasiti. On je prvo skeptičan, ali na kraju oblači lasteks odelo jarkih boja i obračunava se sa ljigavim i ogromnim zlikovcem… Shvatate o čemu vam pričam?

Ja nisam filmska teoretičarka ili kritičarka, pišem kao običan filmski gledalac, ali me je zaista umorilo odlaženje u bioskop zbog ovakvih banalnosti. Što bi rekla Keren Voker: „Zašto ova stolica ne ide sa kesom za povraćanje?“

Naravno, film ima i svoje dobre strane, i tu pre svega mislim na sjajne glavne glumce Endrjua Garfilda (Spider-Man) i Emu Stoun (Gwen Stacy), koji su zaista iz ‘peta’ ovog scenarija izvlačili sve što se moglo. Ovaj nivo dobre glume nismo u prilici da sretnemo u blokbasterima (osim kod Kristofera Nolana).

U pripremi je, naravno, film „The Amazing Spider-Man 2“, planiran za 2014. godinu.

Više filmova na: http://issuu.com/cinemagazin/docs/cinemagazin_04

Leave a Reply

